skip to Main Content
0098-71-36248311 info@fvc.ir

فعالیت‏های این دپارتمان در تدوین، مشاوره و نظارت بر برنامه‏های مارکتینگ، برندینگ و کمپین‏های تبلیغاتی به شرح زیر است:

 

  • مارکتینگ پلن [۱]

در دنیای پر تلاطم امروز اهمیت و ارزش داشتن برنامه ای منسجم که در آن کلیات فعالیت‏های شرکت در چارچوبی علمی با بازار، مشتری و نیازهای فعلی و آتی همگون باشد، بیش از پیش آشکار شده است. عمده ترین خدماتی که تصویر آینده به صورت حرفه ای و متمایز از رقبا به مشتریان در این حوزه ارائه می‏دهد، برنامه بازاریابی[۲] است. در قالب برنامه بازاریابی پیشنهادی، اهداف استراتژیک[۳] بازاریابی و پس از آن اهداف عملیاتی این حوزه با در نظر گرفتن شرایط ویژه سازمان و بازار به رشته تحریر در می‏آید. تحلیل استراتژیک انجام شده در بطن بازار و صنعت و شناسایی عوامل برتری و ضعف رقبا با استفاده از یافته‏های حاصل از تحقیقات بازار[۴] به صورت آمیخته بازاریابی[۵] متجلی شده و در سطوح مختلف تا جزئیات اساسی پیش می‏رود. این دستاورد پس از بررسی و بازبینی به مرحله اجرا رفته و در گذر زمان در صورت نیاز به تغییرات اصلاح شده و مجدداً اجرایی می‏شود.

 

  • فروش افزایی

تبلیغات تاثیر به سزایی در بالا بردن آگاهی مشتری دارد. تبلیغات وسیله ای است که توسط آن، مشتریان از ابداعات و نوآوری های شرکت آگاه می شوند. با وجود اهمیت بالای تبلیغات بر روی افزایش فروش ، ارزیابی تاثیر آن به سادگی صورت نمی گیرد. یکی از مشکلاتی که بر سر راه مسئولین تبلیغات قرار دارد، چگونگی ارائه رابط های مشخص بین اثر بخش بودن تبلیغات و بالا بردن سود فروش می باشد. با در نظر گرفتن ارتباط بین تبلیغات و ارزش ویژه نام تجاری، رابطه بین اثر بخش بودن تبلیغات و بالا رفتن سود فروش مشخص گردد.

 

  • برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک فرآیندی است که اکثر شرکت‏های موفق و صاحب نام دنیا از آن برای هدایت و پیشبرد برنامه‏ها و فعالیت‏های خود با افق دید بلندمدت و در جهت دستیابی به اهداف و تحقق مأموریت سازمانی بهره می‏گیرند. این نوع برنامه ریزی که تاکنون اغلب مورد استفاده سازمان‏های بزرگ واقع شده است، اگر به درستی تدوین شود، به انتخاب استراتژی‏هایی منجر می‏شود که در صورت اجرای صحیح و به موقع، تعالی و پیشتازی سازمان را به ارمغان می‏آورد.

برنامه ریزی استراتژیک با بررسی محیط خارجی و داخل سازمان، فرصت‏ها و تهدیدهای محیطی و قوت‏ها و ضعف‏های داخلی را شناسایی می‏کند و با در نظر داشتن مأموریت سازمان، اهداف بلند مدت برای سازمان تنظیم می‏کند و برای دستیابی به این اهداف، از بین گزینه‏های استراتژیک اقدام به انتخاب استراتژی‏هایی می‏کند که با تکیه بر قوت‏ها و با بهره گیری از فرصت‏ها، ضعف‏ها را از بین برده و از تهدیدها پرهیز کند تا در صورت اجرای صحیح باعث موفقیت سازمان در میدان رقابت شود.

 

طرح­ها و پروژه­‌هایاجرا شده و درحال اجرا واحد مشاوره مارکتینگ

  1. تهیه مارکتینگ پلن، تهیه نام برند،تحقیقات بازار، برنامه ریزی استراتژیک شرکت دامپزشکان پیشگام حافظ سلامت؛
  2. مشاوره و ارائه تحلیل استراتژیک بازار، برنامه ریزی استراتژیک، تعیین جایگاه فضای رقابتی، تحلیل مزیت های نسبی و رقابتی شرکت سرو لاله زار (بزرگترین آگهی نامه تبلیغاتی ایران در صنعت برق)؛
  3. برنامه ریزی استراتژیک، تحلیل رقبا، تحقیق بازار و بازاریابی، تهیه مارکتینگ پلن، تهیه اکشن پلن، تهیه کمپین پلن شرکت نوین صنعت مهر آسا(ژیوار)
  4. تدوین دستمایه استراتژیک شرکت نوین پروتئین؛
  5. مشاوره بازاریابی و تبلیغات شرکت پرسپولیس پخش فروهر شیراز، مرغ سبز پارسه؛
  6. تهیه مارکت پلن کلوپ مجازی خرید جهت افزایش قدرت خرید اعضا سازمان نظام مهندسی فارس. (کارفرما شرکت پارس هنر هفت قرن)؛
  7. طراحی ساختار سازمانی، برنامه استراتژیک مارکتینگ و پلن های تامین مالی و سرمایه گذاری شرکت پولاد کف شیراز. (کارفرما شرکت پارس هنر هفت قرن)؛
  8. راه اندازی سیستم فروش و توزیع مویرگی در استان فارس شرکت بسته بندی نمونه سان ایچ شیرکوه(سوروسات)
  9. تحلیل استراتژیک پروژه همایش بین المللی شهرداران راه ابریشم، شهرداری شیراز؛
  10. طراحی کمپین فروش افزایی برنج رک؛
  11. طراحی کمپین فروش افزایی آموزشگاه شیرین؛
  12. ارایه برنامه کوتاه مدت فروش افزایی محصولات شرکت مشک فام؛
  13. ارایه برنامه فروش افزایی و مدیریت ارتباط با مشتریان زعفران تروند
  14. مشاوره فروش افزایی محصولات یمین سنگ؛
  15. ارایه برنامه فروش افزایی و برنامه تغییر موضع شرکت صنایع هفت الماس؛
  16. برگزاری سمینار «بازاریابی: حقیقت پنهان، دروغ آشکار» در انجمن مدیران صنایع فارس مرداد ۱۳۹۲؛
  17. برگزاری سمینار تخصصی R&D (شرکت شهرک‏های صنعتی فارس)؛
  18. تدوین طرح دوره کارگاهی کلینیک مدیریت، ۴۰ ساعته (شرکت شهرک‏های صنعتی استان فارس)؛
  19. تهیه، تدوین و نگارش BP خرما معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک صنعتی فارس
  20. طراحی مارکت پلن شرکت نوید پارس شیراز؛
  21. طرح امکان سنجی اصلاح باشگاه دانشگاه شیراز. کارفرما آقای فرهنگیان؛
  22. تهیه و تنظیم طرح ۵M نیازسنجی و توزیع پک آموزشی MIT-Engineering در سراسر کشور، شرکت اسراء؛
  23. تدوین کمپین، مشاوره، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای گروه معماری ترمه ایران در شیراز، اصفهان و تهران؛
  24. مشاوره مارکتینگ و توزیع کتاب جامع صنایع و معادن فارس، خانه صنعت و معدن استان فارس؛
  25. مشاوره بازاریابی و تبلیغات طرح آموزشی مدیریت خانواده دانشگاه علمی کاربردی، مرکز آموزش عالی آزاد پارسه؛
  26. پروپزال برنامه استراتژیک دانشگاه غیر انتفاعی حافظ؛
  27. تهیه و همگون سازی بانک اطلاعات BP موجود در کشور هند برای استان فارس (شرکت شهرک‏های صنعتی فارس)؛
  28. طرح جامع گردشگری لار (با همکاری شرکت سبز اندیش پایش – تهران)؛
  29. تدوین طرح راه کاری جهت خروج و پیش گیری از بحران در صنایع موجود و تبدیل آن به فرصت‏های سرمایه گذاری؛
  30. عارضه یابی بازاریابی و تصمیم سازی در راستای توسعه و ارائه راهکارهای ارتقاء موقعیت شرکت بسته بندی نوین استهبان؛
  31. شرکت برق منطقه ای فارس (تهیه و تنظیم طرح تصمیم سازی و ایجاد روشهای بهبود از طریق شیوه NGT)؛
  32. برگزاری دوره آموزشی تخصصی بازاریابی بیمه برای کلیه کارکنان شرکت خدمات بیمه سامان در استان فارس؛
  33. تدوین طرح CRM بیمارستان سورنا تهران (عیوض زاده)، دکتر بهرام شاهنده؛
  34. و …

[۱] Marketing

[۲] Marketing Plan (MP)

[۳] Marketing Strategic Plan

[۴] Marketing Research

[۵] Marketing Mix

Back To Top